Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Percaturan Ong Kim Swee



Jurulatih Skuad Pilihan Malaysia Ong Kim Swee akan menggunakan pendekatan yang berbeza dalam pertemuan dengan Chelsea di Stadium Nasional Bukit Jalil malam esok. Dalam perlawanan itu nanti Ong Kim Swee akan menampilkan ke semua pemain senior pada separuh masa pertama sebelum memasukkan barisan muda di separuh masa kedua.

Mengikut pemerhatianOng Kim Swee pada 2 perlawanan Skuad Harimau Malaya dengan  Arsenal dan Liverpool sebelum ini, kedua-dua pasukan ini meletakkan barisan utama mereka di separuh masa kedua sementara dalam separuh masa pertama hanyalah barisan kedua mereka. Percaturan yang di lakukan oleh Ong Kim Swee ini supaya pemain-pemain senior dapat membuktikan kebolehan mereka bersaing dengan pemain muda Chelsea. Manakala bagi pemain muda pula inilah peluang terbaik mereka bersaing serta menimba pengalaman bermain dengan pemain kelas dunia seperti John Terry, Fernando Torres, Frank Lampard, Malouda dan yang lain-lain.

Antara pemain senior yang di senaraikan Ong Kim Swee adalah Amri Yahyah (Sel), Norhafiz Zamani Misbah, Hairuddin Omar, Farizal Marlias (NS), Badhri Radzi, Daudsu Jamaluddin, S.Subramaniam (Kel), Shahrulnizam Mustapa (Prk), Joseph Kalang Tie  (Ter). Sementara itu pemain muda bawah 23 dari pasukan negeri dan kelab yang di panggil adalah Nazmi Faiz, Syazwan Tajuddin (Harimau Muda B), Zubir Azmi (Ter), Izuan Solahuddin (Kel), Faizal Abu Bakar (Kdh), Azrul Azmi (Felda United), Hazwan Bakri (KL) dan Azrif Nasrulhaq (PKNS).


No comments:

Post a Comment