Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Piala AFC : Aksi Sulung Skuad Penyu



Hari ini Skuad Penyu akan membuat penampilan sulung dalam kancah saingan Piala AFC menentang kelab dari Vietnam, Song Lam Nghe An pada aksi pembuka tirai Kumpulan F. Perlawanan yang dijadualkan berlangsung di Stadium Vinh pada jam 5.00 petang (waktu Malaysia) dilihat lebih berpihak kepada tuan rumah berdasarkan reputasi selaku juara Liga Vietnam dan juga pernah mara ke pusingan kedua musim lepas.

Walaubagaimanapun jurulatih Skuad Penyu Mat Zan Mat Aris bersikap realistik pasukannya mampu melakukan sesuatu dalam perlawanan itu nanti. Beliau juga mengingatkan anak-anak buahnya agar mengelak dari tekanan serta berfikiran positif bagi menjamin tumpuan ketika bermain. Menurut Mat Zan, Song Lam Nghe An merupakan pasukan yang mengamalkan corak permainan pantas, oleh itu beliau telah mengarahkan para pemain supaya mengekang setiap pergerakan lawan.

Selain itu Mat Zan juga menagih pengalaman beberapa pemainnya yang pernah beraksi di pentas antarabangsa seperti Ashaari Samsudin, Manaf Mamat, Hadi Yahya. Sharbinee Allawee, Muslim Ahmad dan juga Zubir Azmi agar dapat dimanfaatkan sepenuhnya dalam perlawanan ini. Tambah Mat Zan lagi sentuhan penyerang berbisa Francis Forkey Doe di hadapan juga diharap mampu melakukan sesuatu agar impian untuk mencatat kemenangan dapat direalisasikan.
 
 

No comments:

Post a Comment