Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Hilang Fokus Di Minit Akhir, Harimau Muda Telan Kepahitan



Malaysia terpaksa akur tewas 3-2 kepada Bahrain dalam Kelayakan Ollimpik London 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalll malam tadi. Ini merupakan kekalahan kedua berturut-turut Malaysia dalam tempoh satu minggu setelah tewas kepada Syria 2-0 Rabu lalu.

Malaysia gagal mempertahankan kelebihan 2 gol yang diperolehi sehingga tamat perlawanan, sebaliknya melepaskan 3 gol dalam tempoh 10 minit terakhir untuk memberikan kemenangan pertama kepada Bahrain. Gol kemenangan Bahrain dijaringkan oleh Isa Ahmed dan Saad Sazah manakala Malaysia dijaringkan oleh pemain muda Nazmi Faiz serta pemain pertahanan Mahali Jasuli. Pada perlawanan ini juga menyaksikan Bahrain terpaksa bermain dengan 10 pemain apabila Farhad Tareq dilayankan kad merah setelah mengasari pemain Malaysia Afizie Faizal.

Sepanjang permainan Malaysia memperagakan aksi yang kemas serta corak permainan yang pantas dalam cubaan untuk merobek gawang Bahrain. Anak buah Ong Kim Swee juga tampak lebih yakin dengan kawalan bola yang baik serta hantaran-hantaran yang menemui sasaran. Namun ketumpulan barisan depan sedikit merencatkan Malaysia mencipta peluang untuk menghasilkan gol. Barisan pertahanan yang dipimpin oleh Fadhli Shas juga harus dipuji setelah mempamerkan aksi yang cukup berdisiplin mengagalkan serta memintas gerakan-gerakan berbahaya pihak lawan.

Kekalahan ini sudah pasti menyukarkan lagi peluang Malaysia untuk merebut tempat sekurang-kurangnya di kedudukan kedua dan seterusnya layak beraksi di pusingan play-off. Setelah menamatkan pusingan pertama Malaysia gagal meraih sebarang mata apabila tewas kesemua 3 perlawanan di kedudukan tercorat Kumpulan C. Malaysia akan berhadapan dengan Bahrain dan Syria di tempat lawan serta melayani kunjungan Jepun di Stadium Nasional Bukit Jalil dalam pusingan kedua yang dijadualkan bermula pada Februari 2012. 



No comments:

Post a Comment