Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Piala AFC : Permulaan Baik Terengganu


Terengganu yang turun buat pertama kalinya dalam kancah saingan AFC berjaya mengutip 3 mata berharga setelah menjinakkan juara Liga Vietnam 2011, Song Lam Nghe An 1-0 di gelanggang lawan.
Abdul Manaf Mamat menjadi wira Terengganu apabila menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-51. Gol tercipta hasil hantaran tinggi Francis Forkey Doe yang melihat Manaf Mamat membuat larian dan dengan tenang pemain ini menolak bola melepasi jangkauan penjaga gol lawan Nguyen Manh.
Sepanjang 90 minit permainan anak buah Mat Zan Mat Aris mempamerkan permainan yang baik serta bertenaga dan sering melakukan asakan ke kubu lawan. Francis Forkey Doe hampir berjaya memecah kebuntuan gol pada minit ke-36 namun rembatannya berjaya ditepis penjaga gol lawan. Begitu juga dengan percubaan pemain tengah Ismail Faruqi melepasi palang gol.
Sharbinee Allawee bertindak cemerlang mengawal kubunya dari dibolosi terutamanya berjaya menepis sepakan percuma pemain lawan. Jentera pertahanan yang diketuai Muslim Ahmad juga berjaya mengekang setiap asakan berbahaya pemain lawan sehingga ke wisel penamat.



No comments:

Post a Comment