Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Amaran Mat Zan



Misi getir Skuad Penyu malam ini yang akan turun dalam aksi Separuh Akhir Pertama Piala FA bagi memburu slot ke perlawanan akhir dan seterusnya mempertahankan kejuaraan musim lalu. Anak buah Mat Zan Mat Aris akan menerima kunjungan pasukan Liga Perdana Sime Darby FC di Kuala Terengganu sebelum menghadapi perlawanan kedua di Lembah Klang 1 Mei ini.
Walaupun berdepan dengan pasukan Liga Perdana, Mat Zan mengingatkan pemainnya agar tidak memandang mudah terhadap keupayaan serta kemampuan Sime Darby FC yang dibarisi beberapa pemain berpengalaman dan juga pemain import. “Sime Darby FC telah membuktikan kemampuan mereka dengan layak ke separuh akhir. Harus diingat mereka juga memiliki ramai pemain terbaik yang mampu memberi ancaman kepada Terengganu,” Mat Zan. Tambah beliau lagi dalam saingan Piala FA, mana-mana pasukan yang telah melangkah ke peringkat ini (kelompok 4 pasukan terakhir) mereka adalah pasukan terbaik, maka tiada istilah sebagai pasukan kerdil.
Dalam pada itu, Mat Zan juga mengingatkan pemainnya agar tidak sesekali memberi ruang serta peluang kepada pemain lawan terutamanya penjaring utama mereka Patrik Ronaldinho bagi menjaringkan gol. “Ini adalah perlawanan separuh akhir dan jika lawan berjaya menjaringkan gol di sini, sudah pasti kelebihan memihak kepada mereka berdasarkan jaringan tempat lawan.“ Mat Zan.
Jelas Mat Zan malam ini Skuad Penyu bakal kehilangan beberapa tonggak utama seperti Francis Forkey Doe, Muslim Ahmad, Zubir Azmi dan juga Ismail Faruqi akibat penggantungan dan juga kecederaan. Oleh itu beliau akan membuat sedikit rombakan dalam pasukan dan berharap mana-mana pemain yang akan diturunkan dapat memberikan aksi terbaik.





No comments:

Post a Comment