Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Terengganu Seri, T-Team Bawa Pulang 3 Mata



Dalam perlawanan liga super yang berlangsung malam tadi 2 pasukan dari Terengganu mencatat keputusan berbeza. Terengganu yang berdepan Sarawak di gelanggang sendiri hanya mampu seri 2-2. Sementara T-Team menewaslam Sabah 2-1 di Kota Kinabalu.

Terengganu yang mendapat sentuhan jurulatih baru Peter James Butler turun dengan aksi berbeza apabila mengamalkan corak permainan menyerang. Butler yang hanya memerhatikan penguasaan permainan Terengganu di tempat duduk penonton menyaksikan 2 kali anak-anak buahnya bangkit dari ketinggalan untuk menyamakan kedudukan 2-2. Gol Terengganu dijaringkan oleh Shahran Abdul Samad minit ke-46 (gol sendiri) dan Erison da Silva minit ke-67 manakala Sarawak pula dijaringkan oleh Azizan Saperi minit ke-38 serta Khairul Azahar Eidros minit ke-52.

Sementara itu di Stadium Likas Fadzli Saari menjadi wira T-Team apabila dua gol jaringannya pada minit ke-29 dan 68 memastikan 3 mata berharga buat T-Team. Gol tunggal Sabah dijaringkan oleh pemain import dari German Hendrik A Helmke pada minit ke-32. Ini merupakan kemenangan ke lapan dalam saingan liga yang menyaksikan T-Team melonjak ke kedudukan ke empat liga.


No comments:

Post a Comment