Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Socceroos Ratah Harimau Malaya


Naib Juara Piala Asia Australia dengan mudah menepati ramalan apabila membelasah pasukan negara 5-0 pada aksi persahabatan di Stadium Canberra semalam.
Perlawanan yang di lihat cukup berat sebelah itu di kuasai sepenuhnya oleh Australia sepanjang tempoh 90 minit permainan. Perbezaan kekuatan kedua-dua pasukan yang di ibarat ‘ langit dengan bumi ’ jelas mudah di perkotak-katikkan oleh pemain Australia. Apa yang pasti sekali lagi kerapuhan benteng pertahanan Harimau Malaya menjadi tanda tanya apabila mudah di bolosi jentera serangan Australia dan  Datuk K Rajagobal perlu memikirkan sesuatu bagi mengatasi masalah ini. Di samping itu gandingan Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha juga gagal melakarkan sesuatu sepertimana  yang di harapkan oleh para peminat.
Walau bagaimana pun perlawanan ini memberi satu mesej yang cukup berguna buat anak buah Datuk K Rajagobal dalam usaha menimba ilmu dan juga pengalaman di pentas antarabangsa. Gol-gol kemenangan Australia di jaringkan oleh Williams (minit ke 3), Josh Kennedy (minit ke 32,45) serta Brosque (minit ke 31,69).

No comments:

Post a Comment