Peteh GANU Peteh...!!!
Selamanya Harimau Malaya

Piala FA : Penyu Hadapi Tugas Sukar



Hanya berbekalkan kelebihan 1 gol ke Kota Singa, Skuad Penyu dijangka menghadapi tugas berat apabila menentang Lions XII pada aksi kedua suku akhir Piala FA malam esok. Gol hasil jaringan Joseph Kalang Tie pada suku akhir pertama tempoh hari belum cukup untuk menjamin kedudukan Skuad Penyu melangkah ke separuh akhir.

Kelebihan bermain di gelanggang sendiri dengan sokongan padu penyokong tempatan akan digunakan sepenuhnya Lions XII dalam perlawanan itu nanti. Tuan rumah sudah pasti akan turun abis-abisan untuk mengempor kubu Skuad Penyu bagi menamatkan deposit gol. Justeru itu jurulatih Terenggan Mat Zan Mat Aris menuntut pemainnya agar memikul tugas masing-masing sepertimana yang di pertanggungjawabkan. Selain mengarahkan setiap pemain memberi  fokus sepenuhnya sepanjang 90 minit perlawanan berlangsung.

"Perlawanan malam esok sudah pasti kelebihan kepada Lions XII apabila beraksi di tempat sendiri dan di pihak kami ianya pasti perlawanan yang sukar, namun kami akan cuba sedaya upaya mempertahankan kelebihan 1 gol di samping akan mencari gol tambahan bagi memastikan slot ke separuh akhir." Mat Zan Mat Aris.



No comments:

Post a Comment